Minimaal 19 jaar en maximaal 28 jaar.
Amadea
11 jaar geleden
Hopelijk bedoel je de Algemene Militaire Opleiding (AMO).
De Algemene Militaire Opleiding (AMO) is een standaardopleiding die iedere rekruut van de Koninklijke Landmacht en Koninklijke Marechaussee moet voltooien.

Volgens de website Werken bij de landmacht kan je vanaf je 17e al solliciteren bij de landmacht en een opleiding volgen. Niet helemaal duidelijk is wat de minimumleeftijd voor de AMO/landmacht is, maar ik neem aan dat dus ook 17 jaar is.

Op de website van de marechaussee (Algemene Militaire Basis Vaardigheden (AMBV) staan de eisen wel duidelijk vermeld:

- Je hebt de Nederlandse nationaliteit;
- Op het moment van aanstelling ben je minimaal 17,5 jaar en maximaal 24 jaar.
Sollicitatie is mogelijk vanaf 16,5 jaar; enz.

Ook de overige twee defensieonderdelen hebben een standaardopleiding. Bij de Koninklijke Luchtmacht wordt gestart met een Initiële Militaire Opleiding (IMO) en bij de Koninklijke Marine met de Eerste Maritiem Militaire Vorming (EMMV).